23/04/2012
Οι συνταξιούχοι αναλαμβάνουν δράση
Απογοητευμένοι από την κρίση, οι «Συνταξιούχοι εν Δράσει» αποφάσισαν να... πάρουν τη ζωή στα χέρια τους

περισσότερα>>
11/04/2012
Φροντίδα και νοσηλεία στόματος στην τρίτη ηλικία και την άνοια
Διημερίδα επαγγελματικής επιμόρφωσης, 11-13 Μαΐου 2012 στη Θεσσαλονίκη

περισσότερα>>
10/04/2012
Υπογραφή Προγραμματικής Συμφωνίας μεταξύ Γενικής Γραμματείας
Ισότητας των Φύλων και 25 Δήμων της χώρας για τη δημιουργία Συμβουλευτικών Κέντρων υποστήριξης γυναικών θυμάτων βίας.


περισσότερα>>
Αρχείο Νέων

Διατροφή & Διατροφολογικές Συνήθειες στην 3η Ηλικία


Πόσο συνδέεται η διατροφή με την καλή ή λιγότερο καλή υγεία;

Γνωρίζοντας το πόσο πολύ συνδέεται η διατροφή με την καλή ή λιγότερο καλή υγεία, οι άνθρωποι, ανεξάρτητα από την ηλικία τους, αποκτούν ένα δυνατό σύμμαχο για την διατήρηση της καλής τους κατάστασης.  Μέσα από αυτή τη στήλη λοιπόν, κάθε φορά θα διαβάζουμε κάτι σχετικό με την διατροφή, ώστε να βοηθάμε ενεργά τον οργανισμό μας και να βελτιώνουμε την φυσική μας κατάσταση.   

Κάποια χαρακτηριστικά σωστής διατροφής, είναι ίδια σε όλες τις ηλικίες.  Παρόλα αυτά όμως, υπάρχουν κάποιες σημαντικές διαφορές.  Μία από αυτές είναι η ποσότητα.  Για να είναι υγιής ένας ηλικιωμένος, δεν είναι απαραίτητο να στερείται τροφές.  Τις περισσότερες φορές, μπορεί να τρώει ότι και ένας ενήλικας, αλλά σε μικρότερες ποσότητες, και αυτό γιατί το τι τρώμε είναι ανάλογο με το πόσο κινούμαστε και το πόσο ο οργανισμός μας ¨καίει¨ τις θερμίδες.  

Με την πάροδο των χρόνων και στην τρίτη ηλικία, συνήθως η φυσική δραστηριότητα μειώνεται, και ο οργανισμός μας καίει λιγότερες θερμίδες και με πιο αργούς ρυθμούς.  Με άλλα λόγια, ενώ παλαιότερα μπορεί να τρώγαμε το ίδιο και να μην παχαίναμε, τώρα επειδή κινούμαστε λιγότερο, αποθηκεύεται περισσότερη τροφή και γινόμαστε στρουμπουλοί με μεγαλύτερη ευκολία.  Επειδή λοιπόν δεν μπορούμε να κάνουμε και πολλά με την ένταση της κίνησης, χρειάζεται να κάνουμε κάτι με την ποσότητα, δηλαδή να την μειώσουμε.  Όχι τραγικά, αλλά σύμφωνα με το σώμα και τις ανάγκες του, και φυσικά πάντα με την καθοδήγηση κάποιου ειδικού.  Έτσι θα μπορούμε να τρώμε χωρίς να στερούμαστε αλλά και χωρίς να επιβαρύνουμε τον οργανισμό μας.

Το δεύτερο μυστικό είναι, η ποιότητα.

Είναι πολύ σημαντικό για τα άτομα της τρίτης ηλικίας να επιλέγουν τα κατάλληλα τρόφιμα, καθώς θα βοηθήσει να μην πάρουμε βάρος, αλλά και να διατηρήσουμε ή ακόμα και να βοηθήσουμε την υγεία μας.  

Αρκεί να συμπεριλάβουμε στην καθημερινή μας διατροφή τα χαρακτηριστικά της Μεσογειακής, όπως τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, το αγνό ελαιόλαδο, τα ψητά, τη μέτρια κατανάλωση αλκοόλ και την αποφυγή τηγανητών, καθώς και την αποχή από το κάπνισμα, και με κάθε γεύμα θα πηγαίνουμε ένα ακόμα βήμα προς την καλή υγεία, τα λιγότερα προβλήματα, την περισσότερη ευεξία, την αυξημένη διάθεση, και την μακροζωία.  Άλλωστε, οι κάτοικοι στους Λειψούς, είναι η πιο δυνατή απόδειξη.  Γιατί όχι και οι υπόλοιποι!

Καλή αρχή, φρέσκια και νόστιμη!!   

Πηγή:  http://www.mediforum.eu
Για να γραφτείτε ως μέλη του Δικτύου της 50και Ελλας και να λαμβάνετε το newsletter μας κάνετε κλικ εδώ
     
Πρόσφατα e-newsletters

18ο - Μάρτιος 2012
17o - Νοέμβριος 2011
16o - Ιούλιος 2011
15o - Απρίλιος 2011

Δείτε τα όλα στις εκδόσεις της 50και Ελλάς
Σε περίπτωση που θέλετε να συνεισφέρετε οικονομικά ή με άλλο τρόπο στο έργο του 50και Ελλάς επικοινωνήστε μαζί μας.